Wednesday, September 22, 2010

syukur ke hadrat mu ya Rabbi



Assalamualaikum saudara semua.


Ketika ini aku sedang tak putus mensyukuri nikmat Allah Taala berikan pada aku.Semalam aku terlibat dengan kemalangan dekat lebuhraya Genting-Sempah menghala ke Kuantan.Kalau nak diikutkan dari kereta aku yang hancur berderai, dan cara aku berpusing semalam, Nauzubillah memang harus aku dah tak wujud lagi atas muka bumi ni.Tak boleh diterima logik akal aku 'survive' dalam kemalangan semalam melainkan ada satu 'kuasa' yang melindungi aku dengan rahmat dan kasih sayang Nya..
Aku umpama mati hidup semula.Perjuangan ini akan aku teruskan.Ada makna disebalik kejadian semalam.Allah memberitahu aku sesuatu untuk aku renungkan dalam-dalam..Yang aku ada perjuangan yang perlu aku perjuangkan bersama kalian, sahabat-sahabat yang tak jemu-jemu bersama aku, dan ahli keluarga tersayang yang tak putus-putus mendoakan kesejahteraan aku.Disini aku berdiri lagi, sebagai insan baru.Insan yang sama, namun punya kekuatan berbeza.Aku tetap aku, tapi aku yang ini mengtauhidkan Illahi.Aku yang ini dalam proses penyucian diri.Aku yang ini dalam proses bangkit dari kejatuhan, bangkit menjulang bendera panji-panji agama Islam akhir zaman.Lillahi Taala.Allahuakbar!


Gambar sekadar Hiasan

No comments:

Post a Comment