Friday, October 8, 2010

Al Masih Ad Dajjal siri 3




Al Masih Ad Dajjal siri 3 : Namanya ada disebutkan di dlm Al Quran


Maksud Hadis rasulallah s.a.w


" Ayah dan ibu Dajjal itu melalui perkahwinan selama 30 tahun tanpa melahirkan seorang anakpun .Kemudian lahirlah seorang anak lelaki yg buta sebelah matanya .Ia menjadi seorang yg paling berbahaya dan paling sedikit manfaatnya ,kedua matanya tertutup tetapi hatinya sentiasa jaga "

Hadis ini diriwayatkan oleh Imam Ahmad bin Hanbal di dlm musnadnya

Dajjal atau sebahagian ulama '
berpendapat bahawa nama sebenarnya adalah MUSA AS SAMIRI . Namanya serupa dengan nama salah seorang Nabi Allah s.w.t yg besar iaitu Nabi Musa a.s tetapi jiwanya di antara mereka berdua amat berbeza seperti langit dengan bumi .

Nabi Musa a.s bercita-cita menjadi
hamba Allah yg sebenar-benar hamba kepada Khaliknya sehingga sanggup belajar walaupun ketika itu baginda sudah bertaraf nabi dan rasul drp seorang nabi juga iaitu bernama Nabi Khidir a.s .

Musa As Samiri bercita -cita menjadi tuhan ataupun mengambil alih kedudukan Allah s.w.t dan menyamar menjadi tuhan yg esa selepas ia menyamar sebagai
Nabi Isa a.s .tidak ada yg lebih melucukan melainkan matanya sahaja yg satu . Belajar drp Iblis ,mentornya yg berpengkalan di segi 3 bermuda .

Nabi Musa a.s di pelihara oleh Isteri Ramses 2 iaitu Asiah r.a , Ramses 2 adalah firaun yg terkenal
kezalimnya terhadap Bani Israil membunuh bayi-bayi lelaki dan membiarkan serta membogelkan anak-anak perempuan iaitu diharamkan kepada mereka memakai pakaian walaupun berjalan-jalan di pasar-pasar.

Firman Allah Taala yg bermaksud

" Dan ingatlah ketika kami selamatkan kamu dari firaun dan pengikut-pengikutnya ,mereka menimpakan kepada mu siksaan yg seberat-beratnya ,mereka menyembelih anak-anakmu yg lelaki dan membiarkan hidup anak-nak perempuan mu .Dan pada demikian itu terdapat cobaan-cobaan yg besar "

Ayat 49 surah Al Baqoroh

Walaupun begitu Musa a.s menjadi manusia yg paling unggul di zamannya berkenaan ketakwaannya walaupun berbapa angkatkan Ramses 2 yg sangat kejam itu .

Musa As Samiri @ Uncle Sam ini dipelihara oleh binatang berbulu tebal @ mungkin BIG FOOT dan juga malaikat Jibrael a.s dan diajar pelbagai kesedaran-kesedaran supaya dia menjadi hamba tuhan , walaupun begitu ia tetap ingin menjadi tuhan , walaupun kita tahu manusia tidak akan jadi tuhan sampai bila -bila pun . Dia masih lagi menyimpang cita -citanya ingin menjadi tuhan . Cita -citanya itu terkabul tidak lama lagi ,kerana sebahagian manusia khususnya wanita akan menyembah dia sebagai tuhan yg esa .

----------------

Dajjal lahir drp perkahwinan adik beradik @ perkahwinan sumbang mahram , benih bapanya bercantum dengan telur ibunya yg ketika itu ibunya didatangi haid . Sebelum kejadian itu selama 30 tahun bapanya berdoa kepada berhala @ tuhannya yg berupa seekor lembu betina yg liar yg sebenarnya adalah seekor syaitan yg menjelma dan menyamar menjadi patung lembu betina .

Berhala itu diletakkan di suatu sudut di dlm rumahnya dan menjadi sembahan ibu -bapa Dajjal , sesungguhnya ibu bapanya seorang Yahudi yg beragama PAGAN atau lebih dikenali sebagai agama KABBALA .


Tiap -tiap malam selama 30 tahun ibu bapanya berdoa memohon kepada berhala supaya dikurniakan akan lelaki .Tiba-tiba pada suatu malam yg gelap gelita dan berangin kencang serta hujan yg amat lebat ,ibu bapa Dajjal terdengar suara datang dari berhala bahawa tuhan telah meredai kedua-dua mereka dan permintaan mereka akan dikabulkan ,maka perbanyakkanlah persajian .

Persajian yg dimaksudkan itu ialah korban nyawa binatang seperti kambing dan juga arak . Penduduk kampung di situ percaya sekiranya tuhan merestui mereka .maka mereka akan dapati binatang dan juga arak itu akan di makan dan diminum oleh tuhan mereka dan hanya tinggal sisa -sisa yg berbaki sahaja pada waktu pagi selepas mereka bangun drp tidur .

Begitu juga lah yg di alami ibu -bapa Dajjal bezanya ibu bapa Dajjal mendengar suara dari berhala yg disembahnya itu .

Maka pada malam itu ibu -bapanya tidur dan berlakulah hubungan intim di antara 2 adik
beradik @ zina . Semasa hubungan itu berlaku selain mereka berdua , bersama-sama mereka juga syaitan itut serta berzina dengan ibu Dajjal yg menyamar menjadi berhala itu ,maka bercampurlah benih bapa dan juga syaitan dan bercantum dengan ovem ibu Dajjal .Semua itu adalah atas Qudrat dan Iradat Allah s.w.t .Tanpa izinnya maka tidak akan terjadi sesuatu perkara di dlm alam ini .

Selepas malam itu ibu bapa melipatkaliganda ketaatannya ,korban binatang digandakan ,arak di berbanyakkan ,semoga Tuhannya itu dengan belas ihsannya mengabulkan niat mereka untuk memiliki seorang anak lelaki .

Perbuatan meyembah berhala , membuat persembahan dan pengorbanan binatang dan arak adalah sebahagian ritual agama yg dikenali sebagai Kabbala . Itulah juga anutan agama Dajjal secara warisan ,tetapi telah dinaik taraf olehnya pada ketika ia dewasa , bukan objek-objek yg seperti binatang dsb yg akan di sembah oleh manusia tetapi dirinya itulah yg patut di sembah oleh jin dan manusia sekalian .

Musa As Samiri ..gelaran As Samiri adalah dinisbahkan kepada sebuah Daerah kelahirannya yg bernama As Samirah yg terletak di Negara Palestin yg tidak wujud sekarang . Nama Samiri ada di sebutkan di dalam Al Quran semasa peristiwa Nabi Musa a.s turun drp gunung Thur Sina selepas dikurniakan kitab Taurat drp Allah s.w.t .

Nabi Musa a.s amat terkejut dan marah kepada perbuatan sebahagian kaumnya Bani Israel yg menyembah berhala lembu betina ..setelah diselidik barulah Nabi Musa a.s mengetahui itu adalah angkara Samiri iaitu Dajjal , maka dihalaulah ia pergi dari kelompok Bani Israil ..dengan kata-kata .. buatlah apa yg engkau suka sesungguhnya engkau tidak ada sesiapa yg menganggu dan mengacau ...sebagaimana firman Allah Taala yg bermaksud

" Dan ingatlah ketika kami berjanji kepada Musa memberikan Taurat sesudah 40 malam ,lalu kamu menjadikan anak lembu sebagai sembahanmu sepeninggalnnya dan kamu adalah orang-orang yg zalim "

Ayat 52 surah Al Baqoroh .
Maksud Firman Allah yg lain

  • Mengapa kamu datang lebih cepat daripada kaummu hai Musa?,
  • Berkata Musa "Itulah mereka sedang menyusulku ,dan aku besegera pada -Mu , Ya Tuhanku agar engkau reda kepada ku ,Allah berfirman maka sesungguhnya kami telah menguji kaummu ,sesudah kamu tinggalkan dan mereka telah disesatkan oleh SAMIRI.kemudian Musa kembali kepada kaum nya dengan marah dan bersedih hati "
  • " Berkata Musa hai kaumku bukankah tuhan engkau telah menjanjikan kepadamu sesuatu janji yg baik maka apakah terasa lama masa yg berlalu bagimu itu , atau kamu menghendaki agar kemurkaan dr tuhanmu menimpamu ,lalu kamu melanggar perjanjian dengan aku "
  • Mereka berkata "kami sekali-kali tidak melanggar perjanjianmu dengan kemahuan kami sendiri ,tetapi kami disuruh membawa beban-beban dari perhiasan kaum itu, maka kami telah melemparkan nya .Dan Demikian pulaSAMIRI telah melemparkan nya " Kemudian SAMIRImengeluarkan untuk mereka anak lembu yg bertubuh dan bersuara .Maka mereka berkata inilah tuhan mu tuhan Musa a.s ,tetapi Musa a.s telah lupa ...... "
Ayat 83 - 88 surah TOHA

Pada ayat yg lain dari Surah TOHA..

  • Berkata Musa a.s Apakah yg mendorong mu hai SAMIRI ?SAMIRI menjawab "Aku mengetahui apa yg mereka tidak ketahuinya .Maka aku ambil segenggam dari jejak rasul lalu aku melemparkannya ,dan demikianlah nafsuku ,memujukku .
  • Berkata Musa a.s " Pergilah kamu ,maka sesungguhnya bagimu di dlm kehidupan di dunia ini hanya dapat menyatakan " Janganlah menyentuh aku ......


Surah TOHA ayat 95 -97


Selepas sahaja dilahirkan Dajjal diletakkan di depan berhala di dalam rumahnya oleh ibu bapanya sebagai tanda bersyukur ke atas kurnia tuhan ke atas sepasang "suami isteri " yg berstatus sumbang mahram itu .

Satu kepelikkan dan keganjilan seperti hadis di atas matanya sentiasa tertutup .Dajjal ketika bayinya , seakan-akan sedang tidur tetapi tidaklah ia tidur sebenarnya ,matanya sentiasa tertutup kecuali beberapa ketika .Walaubagaimanapun hatinya sentiasa jaga dan berfikir . Secara positifnya Dajjal adalah seoarang manusia yg amat genius melihat potensi semasa kecilnya ,tetapi malangnya kegeniusannya itu digunakkan untuk jalan hitam @ kejahatan .

"Banyak merbahayanya dan sedikit manfaatnya" ..oleh kerana mata Dajjal yg satu itu sentiasa tertutup maka dia tidak menyusu tetek ibunya , payu daranya membengkak malah yg lebih buruk dan malang perkara itu menyebabkan ibunya diserang barah payu dara yg membawa kepada kematiannya ,Maklumlah ibunya seorang yg pendek dan besar dan mempunyai payu dara yg amat besar dan bertangan panjang .
Itulah salah satu bukti yg Dajjal itu adalah seorang manusia yg banyak bahayanya dan amat kurang manfaatnya ,ibunya sendiri mati akibat dirinya yg tidak mahu menyusu .Dajjal berkeadaan begitu sehingga umurnya 4 tahun . Walla a'lam

Bersambung >>>>

No comments:

Post a Comment