Friday, October 8, 2010

Al Masih Dajjal siri 11




Al Masih Dajjal siri 11 : Menuju ke Mesir

Semasa perjalanan menuju ke negeri asal usulnya , Dajjal mula menyusun plot-plot kisah yg diceritakan oleh sahabatnya iaitu Jasasah .Dajjal hendak membuktikan adakah benar atau tidak kisah asal usulnya dan peristiwa -peristiwa yg berlaku di negeri asal usulnya itu .
Apabila sampai ke negeri itu tanpa berlengah lagi Dajjal bertanya tentang peristiwa silam yg berlaku di negeri itu maka sebahagian penduduk di situ menceritakan berkenaan kisah yg negeri itu pernah di timpa bencana yg dahsyat ,hujan batu berapi @ meteor menimpa negeri tersebut sehingga tiada satu pun makhluk yg bernyawa samada manusia ,haiwan dan tumbuh-tumbuhan mampu hidup ,malahan bangunan-bangunan hancur seperti padang jarak padang terkukur .
Penduduk generasi baru yg mula menetap di negeri itu juga menceritakan berkenaan kisah aneh seorang bayi yg telah diculik oleh para dewa . Mereka mengatakan bahawa perkara itu hanyalah rekaan orang-orang tua yg tinggal di situ dan satu kepelikan @ keanehan , jika sekiranya peristiwa itu berlaku . Dajjal bertanya kepada manusia di situ siapakah orang yg berumur panjang yg boleh menceritakan lebih lanjut peristiwa atau sejarah negeri Syamirah itu .Maka mereka pun memberitahu ada seorang tua yg duduk di suatu tempat yg bernama Al Jalil,mungkin dia boleh menceritakan perkara itu dengan lebih jelas .
Apabila Dajjal bertemu orang tua itu tanpa berlengah dia pun bertanya perkara yg sama yg dia telah tanyakan kepada penduduk baru negeri Syamirah itu .Lalu dia pun bercerita .

" Sesungguh
nya negeri Syamirah itu telah dilanda bencana iaitu hujan batu berapi yg menyebabkan negeri itu hancur sehancurnya ,Negeri itu tidak dihuni selama hampir 100 tahun dan baru-baru ini sahajalah penduduk -penduduk di sekitar negeri itu berhijrah dan membuat penempatan baru di situ . Dan ada seorang bayi yg ajaib yg lahir dari restu dewa !
Dajjal lalu mencelah - Apa jadi padanya ?

" Kelahiran bayi itu lah yg menyebabkan kekuasaan hakim tergugut sehingga bapa bayi itu dihukum penjara seumur hidup dan mati di dalamnya . Kemudian bayi itu di ambil oleh hakim dan dipelihara di dlm istananya . Pada suatu hari terjadilah gerhana yg menyebabkan bayi itu mati . Ada juga kisah yg mengatakan bayi itu tidak mati tetapi diculik oleh para dewa ...

Para dewa itu jugalah yg menimpakan bencana yg dahsyat ke atas negeri itu sehingga sehancur-hancurnya . " 

Apabila Dajjal mendengar kisah darp mulut orang tua itu maka diapun membenarkan kisah -kisah yg diceritakan oleh temannya itu si Big Foot .

Dajjal bertanya lagi .Apakah yg di sembah oleh penduduk -penduduk di sini ?


Orang tua itu melanjutkan ceritanya .Ya kami sembah DEWA LEMBU BETINA YG LIAR , dikhabarkan juga lembu betina lah yg merestui bayi yg ajaib itu .

Di dalam hati Dajjal itu berkata ,sesungguhnya mereka tersalah sembah tuhan yg sebenar ...akulah anak tuhan ataupun tuhan , aku akan sembah diri aku ,aku tidak mahu menyembah yg lain . Dajjal pun menganggap dirinya istimewa dan timbullah pertanyaan -pertanyaan yg disimpulkan jawapannya berdasarkan hawa nafsunya .
Mengapa aku sahaja yg diselamatkan oleh Malaikat Jibrael ? sudah tentulah aku ini
 istimewa !
Mengapa aku sahaja yg dapat bercakap dengan binatang berbulu kasar ? Sudah tentu aku adalah raja @ tuhan !

Aku berbeza dengan manusia lain , roh aku adalah roh dewa , Mengapa jasad aku terhenti dan tidak tua- tua walaupun umurku sudah melebihi 100 tahun . Mengapa kekuatanku masih utuh lagi seperti orang muda yg perkasa ? 

Banyak lagi pertanyaan yg berlegar di kepalanya yg akhirnya dia menyimpulkan bahawa sesungguhnya dia adalah manusia yg teristimewa lain
 dari yg lain bahkan dia adalah tuhan yg layak disembah 

Begitulah manusia yg tenggelam dalam nikmat tuhan , dikurniakan kelebihan oleh tuhantujuan utk bersyukur dan tidak lupa diri kerana tujuan hidup ini ialah untuk mentauhid kan Allah s.w.t .Dia tidak tahu kelebihan -kelebihan itu semuanya adalah ujian dan hijab yg menipudayakan tetapi malangnya Dajjal sangat suka akan perkara itu .

Begitu juga kisah Azazil @The Fallen Angel yg dilantik menjadi ketua malaikat dan telah beribadat 1000 tahun dan tidak seinci tanah pun di dunia ini yg dia tidak pernah meletakkan dahinya @ sujud ke atasnya . Oleh kerana dia merasakan dirinya hebat dan tenggelam 
dlm nikmat dia lupa yg semua itu adalah kurnian dari tuhan . Dia merasakan dialah yg beribadah dan menidakkan kuasa tuhan yg menggerakkan nya utk melakukan semua itu ,sekiranya bukan sebab rahmat tuhan sudah semestinya dia tidak mampu melakukan itu semua . Maka ia berpaling dan digelar sebagai Iblis .

Kisah The Fallen Angel ini lah yg diserapkan dengan kisah planet Nibiru tempat tinggal Tuhan kaum Sumarian yg kononya akan menghampiri bumi pada tahun 2012 . Cerita ini juga diambil dari Tamadun Sumarian . Adakah anda tahu bahawa tamadun Sumarian ini juga ada kaitan dengan Dajjal ..nanti saya akan kaitkan perkara itu apabila tiba masanya nanti .

---------------
---

Setelah Dajjal tinggal di Syamirah bertahun-tahun maka tiba masanya dia pergi mengembara ke negeri -negeri yg lain . Distinasi yg dia tetapkan ialah Negeri Mesir .

Dajjal mendengar Mesir adalah sebuah negeri yg besar lagi agung ,terdapat banyak keajaiban-keajaiban yg terdapat di sana . Dia juga mendengar bahawa raja yg memerintah negeri tersebut digelar sebagai FIRAUN . Firaun mempunyai pelbagai penasihat dari pelbagai bidang ,Bidang yg paling terkenal ialah ilmu tentang kaji bintang ,gemoteri yg digabungkan dengan ilmu meramal dan sihir yg menghasilkan satu perkara yg hebat seperti pembinaan piramid . Mesir juga terkenal dengan ilmu kimianya sehingga boleh menghasilkan emas . Dajjal teringin benar belajar perkara itu dan mudah-mudahan dia akan menemui seorang KAHIN yg sudi mengambil dirinya sebagai anak muridnya .

Apakah hasrat nya itu berhasil dan tercapai ? ....adakah dia dapat melepasi diri dari kekejaman Firaun ? Apa yg paling dia takutkan di Mesir itu nanti ...nantikan siri yg akan datang ..insyaallah

Bersambung ......

No comments:

Post a Comment