Friday, October 8, 2010

Al Masih Ad Dajjal siri 1

Al Masih Ad Dajjal siri 1 : Amaran Para Nabi !

DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG-------------
Maka bermulalah sebuah kisah .....


Pada 3500 tahun +- yg lalu di kawasan desa yg terpencil bernama SAMIRAH di negara PALASTIN ( yg sudah hampir tidak wujud ,yg wujud sekarang ialah negara ZIONIS ) , Lahirlah seorang bayi manusia yg ditakdirkan oleh Allah s.w.t akan membawa bencana @ fitnah kepada seluruh manusia samada muslim atau non muslim , Fitnah@bencana yg di bawanya itu adalah suatu bencana@fitnah yg bersekala " mega dahsyat" . Suatu fitnah@bencana yg belum terjadi di sepanjang zaman manusia sejak dari Zaman Nabi Adam a.s sehinggalah terbitnya matahari di ufuk barat .
Tidak ada seorang pun nabi yg tidak memberi amaran akan kelahiran bayi manusia ini , Mereka para Anbia yg seramai 124,000 orang itu dengan serius memberi amaran akan fitnah @bencana yg akan menimpa manusia itu . Bahkan termasuklah Nabi Nuh a.s ,seperti maksud dari sebuah hadis rasulallah s.a.w ,

" Sungguh aku benar - benar akan memperingatkan kamu akan bahayanya ( Dajjal ) tidak ada suatu nabi pun kecuali ia memperingatkan kaumnya ( akan fitnahnya ) dan NUH juga telah memperingatkan kaumnya ,akan tetapi aku akan mengatakan kepada kamu suatu perkataan yg belum pernah dikatakan oleh nabi-nabi sebelum aku terhadap kaum mereka , sesungguhnya dia bermata sebelah dan Allah bukanlah bermata sebelah ( bermata satu ) "

Berdasarkan hadis di atas ada beberapa perkara yg kita boleh fahami
  • Semua nabi yg seramai 124,000 orang itu telah memperingatkan kaumnya tentang bencana @ fitnah yg bersekala mega dahsyat kepada kaumnya . Maka dengan ilmu yg lebih kecil drp debu ini , saya yg hina ini , cuba untuk menyebarkan amaran ini kepada ummat ini ,memandangkan tanda-tanda keluarnya sudah semakin jelas .
  • Rasulallah s.w.t menjelaskan suatu perkara yg tidak pernah dijelaskan oleh para nabi yg terdahulu iaitu antara ciri-ciri Dajjal ialah dia memiliki hanya sebelah mata sahaja . Perkara ini dijelaskan kepada Ummat Islam sebagai tanda kasih sayang Allah dan rasul -Nya kepada kita.

Hadis rasulallah s.a.w yg lain yg mengambarkan tentang fitnah Dajjal bermaksud ,

" Semenjak Adam diciptakan sampai berdirinya kiamat ,tidak ada hal ( fitnah) yg lebih besar dari Dajjal "

- Di riwayatkan oleh Muslim di dlm sahihnya

Dajjal lahir 100 tahun lebih awal daripada Nabi Musa a.s . Dajjal adalah dikalangan manusia@ makhluk Allah yg dipanjangkan umurnya ia termasuk dikalangan Al MUNTAZIRIN . Selain Dajjal , Nabi Isa a.s , Iblis , Nabi Khidir a.s ,Imam Mahdi r.a juga termasuk dikalangan Al MUNTAZIRIN .

Seperti maksud firman Allah s.w.t

" Ia berkata ; Tangguhkan ajalku sampai hari ketika mereka dibangkitkan " Tuhan manjawab ; " Sesungguhnya kamu termasuk yg ditangguhlkan ( ajalnya ) "

-Surah A'raf ayat ke 14 .
  • Dailog yg terdapat di dlm ayat di atas ialah di antara Iblis dengan Allah s.w.t setelah dihalau keluar daripada Hadrat Allah s.w.t .
  • Iblis berjanji akan memesongkan manusia dan jin yg beriman sehingga menjadi pengikutnya lalu diizinkan oleh Allah s.w.t
  • Hasutan itu kebal kepada orang yg beriman yg ikhlas dikalangan hamba Allah s.w.t
  • Al Muntazirin adalah bermaksud jamak @ banyak tidak bermaksud mufrad @ satu ,oleh itu selain drp Iblis ada lagi makhluk Allah yg diberi tangguh akan ajalnya ke suatu masa yg telah ditetapkan .wallah a'lam .
Ibu -bapa Dajjal adalah dari keturunan Bangsa Yahudi dan ada yg berpendapat dajjal adalah dari Suku Ashkenazi dan tokoh - tokoh yg terkenal pada zaman kini dari suku ini di antaranya ialah Albert Eistein , Karl Marx , Henry Kensigger ,keluarga Rothschild , dan keluarga Rockefeller . Kalau kita lihat tokoh-tokoh itu , kita boleh buat kesimpulan awal , Sesungguhnya Dajjal adalah manusia yg sangat genius . Ibu -bapanya menunggu selama 30 tahun untuk mendapatkan zuriat . Walaupun mereka berdua berketurunan Yahudi @ bani Israel ,mereka tidak beriman kepada Allah s.w.t .Mereka menyembah berhala yg dibinanya di dlm rumah . Agama yg dimaksudkan ialah agama kuno Yahudi iaitu yg dikenali sebagai agama KABBALA . Mereka sama sekali tidak percaya akan kitab -kitab samawi seperti ZABUR , TAURAT , INJIL dan AL QURAN

Tetapi ada sedikit masalah @ penyakit keturunan yg menghantui keturunan Suku Ashkenazi .penyakit keturunan yg dimaksudkan ialah penyakit genetik , seperti maksud hadis Rasulallah s.a.w ,

" Ayah dan ibu Dajjal itu melalui perkahwinan nya selama 30 tahun tanpa melahirkan seorang anak pun ,Kemudian lahirlah drp mereka seorang anak-anak lelaki yg buta sebelah matanya .Ia menjadi seorang yg paling berbahaya dan paling sedikit manfaatnya ,kedua matanya tertidur tetapi hatinya tetap terjaga kemudian baginda s.a.w menerangkan tentang kedua-dua orang tuanya dengan bersabda , Ayahnya adalah seorang lelaki yg bertubuh tinggi ,berdaging tidak teratur ,berhidung panjang seolah-olah hidungnya adalah paruh burung ,Ibunya adalah seorang wanita besar ,bertangan panjang dan berpayudara besar "

  1. Hadis di atas diriwayatkan oleh Ahmad dari Abu Bakar ,hadis ini juga diriwayatkan oleh At Tarmizi daripada Hammad .
  2. Hadis ini juga membuktikan bahawa Dajjal itu adalah manusia dari seorang ibu yg berbadan besar @ gemuk tetapi bertubuh pendek , berpayu dara besar dan mempunyai tangan yg panjang . Bapanya pula bertubuh tinggi ,mempunyai hidung yg panjang dan besar seperti paruh burung .
  3. Dajjal pula seorang yg bermata satu iaitu sebelah matanya cacat /buta sebelah . walaubagaimanapun hatinya sentiasa jaga miskipun matanya sentiasa tertutup @ tidur .
BERSAMBUNG ..........

1 comment: